Jak uniknąć efektu jo-jo?

Każdy, kto podejmuje decyzję o odchudzaniu i przejściu na dietę ma nadzieję, że uda mu się osiągnąć idealną sylwetkę i utrzymać ją przez długi czas. Niestety, nie zawsze się to udaje. Spora część osób po zakończeniu swoich zmagań z odchudzaniem ponownie tyje. Jest to tak zwany efekt jo-jo. Jak można go uniknąć?

Osiągnięcie idealnej wagi

Przede wszystkim musimy uświadomić sobie, że dobrym sposobem na osiągnięcie idealnej wagi nie jest restrykcyjna dieta, która dostarcza nam zbyt mało kalorii. Sprawia ona bowiem, że nasz metabolizm zwalnia, przez co po powrocie do “normalnego” odżywiania nasz organizm nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować i odkłada tkankę tłuszczową.

Poza tym bardzo ważne jest pamiętanie o tym, że jeśli zależy nam na idealnej sylwetce nie możemy ustawać w działaniach. Sama dieta przez miesiąc lub dwa to za mało. Jeśli nie chcemy zmierzyć się z efektem jo-jo musimy bowiem na stałe zmienić swoje nawyki żywieniowe oraz to, co pojawia się na naszym talerzu.

Po zakończeniu odchudzania

Po zakończeniu odchudzania dalej pilnujmy więc by jeść regularnie małe porcje. Nasza codzienna dieta powinna być złożona przede wszystkim z warzyw, chudego mięsa oraz pełnoziarnistych chlebów czy makaronów. Jeśli na nowo zaczniemy bowiem spożywać wysoko przetworzone jedzenie, w którym znajduje się dużo soli, sięgniemy po słodycze i będziemy objadać się przed snem waga szybko wróci do dawnego stanu a nawet może być jeszcze wyższa
Niezwykle istotny jest też ruch. Nie powinniśmy więc zaniedbywać ćwiczeń nawet gdy osiągniemy idealną wagę.
Skutecznym sposobem na utrzymanie wagi jest więc jedynie stała zmiana swojego stylu życia i nawyków żywieniowych.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *